HOE WEEF JE LOSSE EINDJES IN
Als je klaar bent met breien, moet je de eindjes van je werk verstoppen in je breiwerk.Er zijn verschillende manieren om dit te doen.We hebben hiervoor een stopnaald nodig, en zodat je het goed kunt zien hebben we garen in twee verschillende kleuren gebruikt.
Stap-voor-stap
Om losse eindjes verticaal in te weven, moet je ze inweven aan de voorkant van je werk.a- Kies een rij steken en steek de naald van achter naar voor door je breiwerk heeb in het midden van een “v”.
b- Steek de naald verticaal verderop weer door je breiwerk heen, binnen de rij steken, waarbij je over en onder de horizontale draden gaat.
c- Als je de draad door een paar verschillende steken hebt geweven, haal de draad naar de achterkant en steek hem in het midden van de volgende rij steken en herhaal dezelfde stappen naar beneden.
Als je klaar bent, haal je de draad naar de achterkant en knip je deze af.
Om af te werken in duplicaatsteek hoef je simpelweg de steken te dupliceren.Je kunt dit doen aan de voorkant van je werk als volgt:a- steek de naald van achter naar voor door het midden van een “v”.
b- Steek de naald door de “pootjes” aan de bovenkant van de “v”.
c- Ga terug naar de eerste steek en steek de naald in dezelfde plek als waar je begon.Dupliceer een paar steken voordat je de draad afknipt.
Je kunt dit ook doen aan de achterkant van je werk doen, waarbij je de bobbeltjes dupliceert.a- Eerst steek je de naald diagonaal door twee steken van boven naar onder.
Vervolgens steek je de naald door de volgende steek van dezelfde naald en dan kruis je de naald opnieuw naar buiten diagonaal door de eerste duplicaatsteek erboven.
c- Ga verder naar de volgende steek en herhaal.
Je kunt losse eindjes ook diagonaal inweven aan de achterkant van je werk.a- Steek de naald diagonaal naar boven door de bobbeltjes heen.
b- Als je de naald door meerdere steken hebt gestoken keer je de naald om en steek je hem parallel neerwaarts door een aantal steken, en dan kun je de draad afknippen.