HOE MEERDER JE STEKEN
Je kunt steken meerderen om meer steken aan je breiwerk toe te voegen. Je kan zo textuur, vorm en kantmotieven creëren. Er zijn verschillende manieren om steken te meerderen en meerderingen kunnen zichtbaar zijn, bijvoorbeeld als we ajour breien, of onzichtbaar, als we steken willen toevoegen om vorm te geven aan een breiwerk.Een van de makkelijkste manieren om steken te meerderen is aan het begin van een naald.
Stap-voor-stap
Steek de rechternaald in de eerste steek alsof je deze gaat breien, maar voordat je de steek van de naald laat glijden plaats je de nieuwe steek op de linkernaald. Je kunt zo veel steken meerderen als je wilt, en dan begin je met breien.
Steek de rechternaald in de eerste steek alsof je deze gaat breien, maar voordat je de steek van de naald laat glijden plaats je de nieuwe steek op de linkernaald. Je kunt zo veel steken meerderen als je wilt, en dan begin je met breien.
Steek de rechternaald in de eerste steek alsof je deze gaat breien, maar voordat je de steek van de naald laat glijden plaats je de nieuwe steek op de linkernaald. Je kunt zo veel steken meerderen als je wilt, en dan begin je met breien.
Steek de rechternaald in de eerste steek alsof je deze gaat breien, maar voordat je de steek van de naald laat glijden plaats je de nieuwe steek op de linkernaald. Je kunt zo veel steken meerderen als je wilt, en dan begin je met breien.
Je kunt ook op de volgende manier steken meerderen:a- Voordat je de volgende steek breit neem je met de rechternaald het bobbeltje dat de steek omwikkelt aan de achterkant op, en trek je het omhoog en plaats je het op de linkernaald.
Je kunt ook op de volgende manier steken meerderen:a- Voordat je de volgende steek breit neem je met de rechternaald het bobbeltje dat de steek omwikkelt aan de achterkant op, en trek je het omhoog en plaats je het op de linkernaald.
Je kunt ook op de volgende manier steken meerderen:a- Voordat je de volgende steek breit neem je met de rechternaald het bobbeltje dat de steek omwikkelt aan de achterkant op, en trek je het omhoog en plaats je het op de linkernaald.
b- Brei deze steek zoals je iedere andere steek zou breien.
Een andere manier om te meerderen is met een omslag.Dit type meerdering creëert kleine gaatjes in je breiwerk.Voor je begint met breien moet je bepalen waar de meerderingen moeten komen - in het midden, door de naald heen…Voor dit voorbeeld meerderen we de steken aan het begin en eind van de naald.a- Om te beginnen brei je 1 steek recht, en dan sla je de draad om je rechternaald om een nieuwe steek de vormen.
b- Brei verder tot er 1 steek over is.
c- Sla de draad om, waarbij je de draad om de naald wikkelt om een nieuwe steek te vormen. Je breit de laatste steek als gewoonlijk.
d- Keer je werk om en en brei de omslagen net zoals de andere steken. Je kunt zien hoe de meerderingen kleine gaten hebben gevormd.