HOE BREI JE KABELS
Kabels worden gecreëerd door het kruisen van steken. Om ze te breien heb je een kabelnaald of een stekenhouder nodig, of iets anders waar je tijdelijk steken op kan zetten.Voor het breien van kabels kun je zoveel steken opzetten als je wilt, zolang het even aantal is zodat de kabel in het midden van je werk komt.
Stap-voor-stap
Kabels worden gecreëerd door het kruisen van steken. Om ze te breien heb je een kabelnaald of een stekenhouder nodig, of iets anders waar je tijdelijk steken op kan zetten.Voor het breien van kabels kun je zoveel steken opzetten als je wilt, zolang het even aantal is zodat de kabel in het midden van je werk komt.
Bepaal waar je de kabel gaat plaatsen. Voor dit voorbeeld hebben we 12 steken opgezet. Zes steken zijn voor de kabel en aan iedere zijkant komen 3 steken.Om niet te beginnen met de gekruiste steken breien we eerst 4 naalden. Brei de eerste 3 steken in ribbelsteek (dit betekent dat je ze recht breit), brei de middelste 6 steken in tricotsteek, en brei de laatste 3 steken in ribbelsteek.
Als je bij naald 5 bent aangekomen, brei de eerste 3 steken recht.Haal de volgende 3 steken af naar een kabelnaald of stekenhouder.
Plaats de steken altijd aan de voorkant van je werk zodat de kabel dezelfde kant op draait.
Brei de volgende 3 steken recht.
Plaats de steken die op je stekenhouder of kabelnaald staan terug op de linkernaald en brei ze recht. Vervolgens brei je de laatste 3 steken recht.
Nu heb je je eerste kruis gemaakt.
Neem de naald met de steken erop in je linkerhand en brei naald 6 volgens het patroon, in andere woorden, brei 3 steken recht, brei 6 steken averecht en brei 3 steken recht.
Wissel vand hand en brei alle steken recht.
Keer je werk weer om en herhaal stappen 6 en 7 zo vaak als nodig om de gewenste lengte te bereiken.
Als je de gewenste lengte bereikt en je bent bij een naald aan de voorkant, brei de rij voor de kabel opnieuw.Brei de eerste 3 steken recht, haal de volgende 3 steken af naar een kabelnaald of stekenhouder en plaats ze voor je werk. Brei de volgende 3 steken recht. Haal de steken van de kabelnaald of stekenhouder terug naar je rechternaald en brei ze recht. Brei de laatste 3 steken ook recht.
Herhaal zo vaak als je wilt.