HOE BREI JE BOBBELSTEEK
Bobbelsteek is een decoratieve steek die gewoonlijk in tricotsteek gebreid wordt. Om de bobbelsteek te breien moet je een oneven aantal steken opzetten zodat de bobbels niet parallel aan elkaar lopen.We laten een paar steken tussen elke bobbel.
Stap-voor-stap
Begin met het breien van de eerste drie steken, die de bobbels gaan scheiden, en de vierde steek wordt de bobbel.
Om een bobbel te maken brei je drie steken in dezelfde steek.Brei een steek zonder de steek af te laten glijden naar de rechternaald,
haal de werkdraad naar de voorkant en brei dezelfde steek averecht.
Zonder de steek af te laten glijden naar de rechternaald haal je je werkdraad naar de achterkant en brei je de steek opnieuw recht. Je kunt de steek nu af laten glijven naar de rechternaald.Je hebt nu drie steken, een rechte, een averechte en een rechte.
Laat de rest van de steken staan, keer je werk om en brei deze drie steken averecht.
Keer je werk om en brei deze drie steken recht.
Keer je werk opnieuw om en brei drie steken averecht.
Keer je werk om. Dit wordt de vierde naald van de bobbel.
Brei de drie steken samen om de bobbel te sluiten en zodat er maar een steek overblijft.
Je hebt nu een bobbel gebreid.Ga verder met het breien van het aantal steken dat je tussen de bobbels wilt hebben. Als je een nieuwe bobbel wilt maken, herhaal je de stappen.Aan de achterkant, brei je alle steken averecht.Tussen de naalden met de bobbels, brei een paar naalden zonder bobbels zodat ze echt opvallen.